Cada xarxa social va dirigida a un públic determinat. Per definir la teva estratègia de comunicació has de tenir en compte la funció de cada plataforma i al públic a qui es dirigeix. Les xarxes socials visuals, a part d'estar molt de moda, no en són cap excepció. I, si les analitzem bé, veurem que potser són l'eina que necessites per dirigir-te al teu públic objectiu. Però, quina diferència hi ha entre les principals xarxes socials visuals?
Contingut
Instagram és la reina de les xarxes socials visuals. Compta amb ni més ni menys que 230 milions d'usuaris i l'any 2012 va ser comprada per Facebook. El seu públic és majoritàriament jove -adults menors de 35 anys-. És un públic que resulta atractiu per les marques ja que el sector femení, segons indiquen els estudis, és qui pren la majoria de decisions de compra.
La finalitat de l'Instagram va molt més enllà de fer conèixer els productes de la marca. Permet associar la marca amb determinats valors, a través de continguts que, sobretot, estan enfocats a mostrar la part més humana de les empreses i no pas en mostrar fotografies purament comercials.
Des d'aquest 2015 Instagram permet a les marques mostrar anuncis segmentats al mur dels seus usuaris.
Pinterest és una xarxa social amb un públic objectiu molt concret: majoritàriament són dones d'entre 25 i 45 anys. Això representa, ni més ni menys, que un 70% dels usuaris d'aquesta xarxa social. Tenir uns usuaris d'un perfil tan específic permet dissenyar una estratègia molt segmentada, adaptada als interessos concrets del target.
Pinterest funciona amb taulers d'interessos amb fotografies. Les temàtiques principals que hi trobarem són moda, viatges, receptes, decoració i, en definitiva, tot el que tingui a veure amb l'estil de vida.
Tumblr
Tumblr és una plataforma per crear blogs de manera fàcil, ràpida i amb un fort component social. La particularitat dels blogs creats amb Tumblr és que els elements visuals tenen molt de protagonisme. Per tant, es converteix en una xarxa social ideal pels amants de la fotografia, el disseny, la creativitat o la moda. El seu dinamisme i expressivitat atreuen sobretot a un públic jove, en especial als menors de 25 anys.
Tot i que inicialment té l'aparença de blog, les seves funcionalitats com a xarxa social són destacables. Es poden seguir altres usuaris, fer likes o compartir allò que ens sembli interessant com qualsevol altra xarxa social.
Informació pràctica de les xarxes socials visuals
Tumblr | |||
---|---|---|---|
Públic | Menors de 35 anys | Dones de 25 a 45 anys | Menors de 25 anys |
Permet anuncis? | Sí | Sí | Sí |
Número d'usuaris (2015) | 400 milions | 100 milions | 252 milions |
Tipus de compte | Bàsic | Bàsic i d'empresa | Bàsic |
Contingut | Fotos i vídeos | Fotos i vídeos | Fotos, vídeos i àudios |
Interfície | En format galeria | En format taulers | En format blog |