A Internet, i més concretament a les xarxes socials, hi ha diferents tipus d’usuaris segons el seu comportament i la relació que tenen amb les marques. No tothom actua de la mateixa manera a la xarxa i no tots tenim les mateixes necessitats.Segur que coneixes al típic usuari que té un blog, publica cada dia i comenta el que publiquen les marques. I segur que també coneixes a algú que, tot i que saps que forma part de Facebook, o Twitter, o qualsevol xarxa social, mai diu res ni interactua amb cap marca.

És important conèixer qui hi ha a Internet per poder adreçar-nos a ells de la manera més adequada i així poder generar engagement. Per això, avui t’expliquem com classificar als usuaris en funció de la seva influència amb la resta de comunitat i el seu comportament a la xarxa.

Els 8 tipus d’usuari a Internet

Usuari tipus influencer

Els influencers

O el que és el mateix: els líders d’opinió 💪. Aquells usuaris que mouen masses, que publiquen amb una gran regularitat i tenen una gran comunitat de seguidors al darrere. Són un públic interessantíssim per les marques! Aconseguir que un influencer parli bé de tu pot ser el millor dels aparadors.

Heavy-user

Els heavy followers

Són usuaris molt actius a la xarxa, que tenen per costum comentar, fer likes i interaccionar amb les marques que segueixen i amb altres usuaris de manera regular. Són usuaris normalment satisfets amb la marca i tenen molt de valor ja que solen ser agraïts, poden actuar com a prescriptors i contribuiran que els perfils de les diferents xarxes socials de la marca es vegin vius i actius.

Light follower

Els light followers

Aquests usuaris són similars als heavy followers, però amb menys intensitat. És a dir, es caracteritzen perquè també tenen costum d’interaccionar amb les marques i amb altres usuaris, però d’una manera més ocasional.

Usuaris passius

Els passius

Són els usuaris que segueixen i llegeixen tot el que comparteix una marca. Això sí, no tenen per costum interaccionar amb pràcticament ningú; passen desapercebuts. És el perfil més habitual i el percentatge més elevat dels seguidors d’una marca responen a aquestes característiques.

Usuari polèmic

Els polèmics

Malauradament sempre ens podem trobar amb usuaris una mica conflictius. De vegades aquest perfil respon a clients insatisfets que utilitzen les xarxes socials com a un canal per queixes i reclamacions. Hauràs de tenir molta paciència i intentar reconduir la situació de la millor manera, de forma empàtica i positiva. Sempre procurant que la resta d’usuaris de la comunitat se sentin a gust i no generin més conflicte.

Usuari spammer

Els spammers

Són usuaris que tenen com a objectiu difondre publicacions de manera massiva i indiscriminada, sense ni tan sols tenir en compte si el lloc on publiquen és l’adequat. És un tipus de públic que ni t’interessa a tu ni a la resta d’usuaris de la teva comunitat.

Usuari troll

Els trolls

Aquest tipus d’usuari només es dedica a molestar a la resta de comunitat i penjar comentaris negatius. No són clients insatisfets, que ens podrien agradar més o menys. Es tracta d’usuaris que publiquen amb malícia, amb l’única intenció de fer mal.

Client visitant

El client visitant

Si mai has tingut un dubte sobre un producte que has comprat i de manera puntual has escrit a la marca per preguntar-li als xarxes socials, blog o fòrum, tu també has sigut un client visitant. Són usuaris que interaccionen amb les marques només perquè tenen un dubte sobre el teu producte o servei, i possiblement no tornin a interaccionar-hi més.

Usuari concursant

El concursant

El típic usuari que només segueix a les empreses per poder-se beneficiar d’algun concurs o sorteig. Realment potser no té cap interès en la marca, només li interessa l’incentiu que li ofereixes. Per això sovint s’ha d’anar en compte en organitzar sortejos de manera massa regular, perquè tenim el perill de farcir la nostra comunitat de seguidors amb “concursants”; en definitiva, amb usuaris de poc valor per la marca.

Ara que ja coneixes als diferents perfils d’usuari segons el seu comportament i influència, podràs analitzar millor la teva comunitat i saber quin és el tipus d’usuari que més et convé i quin menys. Així podràs pensar en estratègies per atraure al públic que més t’interessi. Res millor que saber quin és el teu públic a fons per comunicar-t’hi de la manera més efectiva possible!