Queden pocs dies per acabar l’any i a Knüt ens hem preguntat quines seran les tendències que marcaran les campanyes de màrqueting a Internet dels propers mesos. Aquí tens un recull de les 7 tendències que considerem més importants per començar el 2016 amb bon peu.

El contingut continuarà sent el rei

No és cap novetat. Els continguts continuaran sent els reis del màrqueting online del 2016. Al llarg del 2015, el màrqueting de continguts ja ha tingut un paper important en l’estratègia digital de moltes empreses. Per aquest 2016 la creació de continguts haurà de ser una prioritat per qualsevol empresa.

Ja sigui a través de textos, fotos o vídeos, els usuaris busquen nous continguts a Internet i això suposa un benefici enorme per les empreses que aposten per donar-los-hi allò que busquen. La creació de continguts ajuda a les empreses a posicionar als buscadors, a que es parli d’ells a les xarxes socials i, en definitiva, a atraure possibles futurs compradors, com també a fidelitzar els ja clients.

Segons Hubspot, les empreses que tenen un blog actiu i ben treballat generen un 67% més d’oportunitats de ventes mensuals que les que no ho fan.

Hiperpersonalització

Els usuaris cada vegada exigeixen una experiència més personalitzada, i les empreses han d’utilitzar totes les eines que tenen al seu abast perquè així sigui. I quines són les eines que ho fan possible? Doncs qualsevol eina que ens permeti analitzar la gran quantitat de dades que generen els nostres clients.

Si tenim en compte les dades de les compres que ha fet un client, què ha descarregat, quins emails ha obert o en quins continguts ha fet clic podrem construir un perfil de client que ens permetrà oferir-li contingut personalitzat, incentius de compra o campanyes de fidelització.

Segons Wheelhouse Advisors, un 74% dels consumidors online se senten frustrats amb aquelles marques que li ofereixen continguts que no tenen res a veure amb els seus interessos. Així que per aquest 2016 toca posar en marxa diferents mecanismes que facin sentir al client que volem parlar amb ell “tu a tu”.

Interacció social

La immediatesa i la interacció són i continuaran sent molt importants en les estratègies a les xarxes socials. De fet, Facebook ja premia a les marques que responen ràpid amb una icona que destaca la seva immediatesa.

El consumidor cada vegada té més en compte aquesta via d’atenció al client, i és que NM Incite afirma que el 71% dels consumidors que obtinguin una resposta ràpida i efectiva a les xarxes socials són més propensos a recomanar la marca en qüestió.

El mòbil, primera prioritat

Fins ara, la primera prioritat en dissenyar qualsevol estratègia de màrqueting era l’experiència que tindria l’usuari a través de l’ordinador. Després, s’adaptava a mòbils i tauletes. El 2016 deixarà de ser així: sembla ser que el mòbil passarà per davant dels dispositius d’escriptori a l’hora de prendre decisions de màrqueting.

[bctt tweet=”Una dada a tenir en compte: el 75% dels ingressos de Facebook prové de la publicitat a través del mòbil.”]

El mòbil s’ha convertit en el dispositiu en el que és més probable que un potencial comprador “descobreixi” una marca. Les empreses ho han de tenir en compte i desenvolupar estratègies d’atracció pensades exclusivament per usuaris mobile. Les compres online i el consum d’informació es continuarà fent sobretot des d’ordinadors. Per tant, hem de canviar de mentalitat: primer és el mòbil i després ve l’ordinador.

Els influencers tenen una gran importància

Un influencer és qualsevol persona que té capacitat d’influenciar en un consumidor sobre una determinada marca. Utilitzar influenciadors en campanyes de màrqueting no és res nou. De fet, quan Nespresso decideix contractar a George Clooney ho fa per reforçar uns determinats valors de marca, però també perquè considera que pot influenciar al públic objectiu.

Però quan parlem d’influencers a Internet, no necessàriament estem parlant de “famosos”, sinó de persones que tenen la capacitat d’arribar a un bon nombre de seguidors dins del seu àmbit. L’avantatge de recórrer a aquestes persones és que aconseguim que es parli de la nostra marca d’una forma poc intrusiva i més natural. Al cap i a la fi, es tracta d’algú amb molts seguidors recomanant el nostre producte. Per tant, per aquest 2016 toca buscar nous talents a YouTube, Instagram, Twitter o Facebook.

El vídeo es convertirà en el teu gran aliat

En els últims anys cada vegada són més les marques que aposten pel vídeo a l’hora d’explicar històries, parlar dels seus productes o difondre contingut de valor. Al 2016 el vídeo passarà per davant de les fotos o textos com a format preferit pels consumidors.

[bctt tweet=”A Facebook, cada dia es reprodueixen més d’un bilió de vídeos i més de la meitat són a través de dispositius mòbils.”]

Pel que fa als ecommerce, també és important acompanyar els productes que volem vendre amb vídeos, ja que s’estima que les vendes de productes amb vídeo augmenten un 174% respecte als que no en tenen.

La publicitat a Internet cada vegada més cara

En els últims anys el preu de la publicitat a Internet ha anat creixent i tot apunta que aquesta tendència seguirà pel 2016. Aquest fet s’explica perquè la inversió digital de les empreses també ha augmentat, i això significa que hi ha més demanda, i per tant més competència, d’empreses que volen “impactar” a un públic determinat.

 

Aquests són els 7 factors que creiem que qualsevol empresa que tingui una activitat online hauria de tenir en compte de cara al 2016.

Trobes a faltar-hi alguna nova tendència? Escriu-nos un comentari! 😉