?

Què és l'Inbound Marketing?

08/03/2016
by Isaura Sotoca

L'Inbound Marketing són un conjunt de tècniques online que tenen per objectiu fer que els clients potencials d'una marca la trobin, s'interessin per ella i se sentin acompanyats en el procés de compra.

A través d'aquestes tècniques el que es busca és generar relacions de confiança entre una marca i els seus clients potencials. Així, en el moment d'oferir-li un producte o servei ens assegurem que serà ben rebut, ja que partirem d'una relació que va més enllà de l'interès comercial.

L'Inbound Marketing es diferencia del màrqueting tradicional perquè mentre que el màrqueting de tota la vida persegueix als possibles clients de forma intrusiva i, de vegades, agressiva, l'Inbound busca atraure'ls de forma natural.

Diferències entre inbound i outbound màrqueting

Però l'Inbound Marketing no s'ha d'entendre només com un conjunt de tècniques del màrqueting digital o com una nova tendència. L'inbound Marketing és un canvi de paradigma, una nova forma d'entendre la relació entre les marques i els consumidors. Ja no són les marques que busquen de forma evident als consumidors, sinó que a través de l'Inbound Marketing utilitzem un conjunt d'eines que faran que siguin els consumidors que, segons els seus interessos, trobaran a les marques i decidiran establir-hi una relació, un vincle.

Les 4 fases de l'Inbound Marketing

En tota estratègia basada en l'Inbound Marketing hem de tenir en compte les quatre fases a través de les que passarà el client. D'aquesta manera podrem decidir què és el que li podem oferir en cada moment, tenint en compte les seves necessitats.

Fases Inbound Marketing

Atracció

La primera fase és la que consisteix en que els clients potencials trobin a la marca. No es tracta de ser intrusiu, sinó de fer veure que l'empresa té alguna cosa per oferir que és de l'interès del target. Per tant, l'objectiu és cridar l'atenció de forma natural i les eines que tenim per fer-ho són:

  • Creació de contingut de valor
  • Xarxes socials
  • Posicionament orgànic (SEO)

Conversió

Aquesta és la fase en la que busquem obtenir una forma de contacte directe amb el client potencial. És el que se'n diu obtenir leads. El que busquem en aquesta fase és aconseguir les dades de contacte de possibles clients a través d'oferir-li algun tipus de contingut gratuït que pugui ser interessant per ell: un ebook, un webinar, un curs, un tutorial... Les eines que tenim per convertir visitants en leads són:

  • Landing pages
  • Formularis
  • Call to actions
  • I, en definitiva, webs orientades a la conversió

Venda

Aquesta és la fase en la que un lead es converteix definitivament en client. La nostra feina en aquesta etapa és ajudar al futur client a decidir-se i oferir-li contingut que el pugui convèncer que la nostra oferta és la més adequada per ell. Les eines que tenim per fer-ho són:

  • Testimonials
  • Demostracions
  • Vídeos
  • Emails

Fidelització

Un cop el client ja ha comprat la nostra feina és la de convertir-lo en un prescriptor de la marca. I la forma d'aconseguir-ho és cuidant la relació que tenim amb ell, fer-lo sentir especial i demostrant-li que pot comptar amb la marca. Les eines que tenim per aconseguir-ho són:

  • Emails personalitzats
  • Atenció postvenda
  • Tutorials i consells pràctics
  • Webinars exclusius

Resumint: què és l'Inbound Marketing?

L'Inbound Marketing són el conjunt de tècniques de màrqueting orientades al consumidor. És una forma de treballar que respecta el cicle de vida dels usuaris i que busca crear vincles amb ells més enllà que vincles purament comercials. L'Inbound Marketing busca guanyar-se l'interès de les persones més enllà de comprar-lo.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram