Com molts costums americans, sobretot aquells que impliquen fomentar el consumisme, el Black Friday –sobretot- i el Cyber Monday s’han instal·lat a casa nostra per quedar-s’hi. Subestimar aquests dos dies de compra compulsiva pot voler dir perdre vendes.

Què és el Black Friday? I el Cyber Monday?

Per resumir-ho de manera ràpida: són dos dies en que les marques ofereixen grans descomptes a les seves botigues o fan promocions exclusives.

El Black Friday se celebra el divendres després d’acció de gràcies. O el que és el mateix, el quart divendres de novembre. És el dia que, als Estats Units comença el període de vendes nadalenques.

El Cyber Monday se celebra el dilluns següent del Black Friday. Es diferencia d’aquest perquè les ofertes solen ser d’un caire molt més tecnològic (ordinadors, mòbils, càmeres i tota mena de gadgets), mentre que el Black Friday contempla tot tipus de producte.

Quan són aquest 2015?

Aquest any el Black Friday cau en el 27 de novembre i el Cyber Monday el 30 de novembre. A l’haver-hi sempre un cap de setmana entremig, hi ha certes empreses que tendeixen a allargar els descomptes durant tot el cap de setmana.

calendari-black

Per què funcionen comercialment?

1. Pels propis descomptes.

Normalment solen ser rebaixes molt sucoses que potser no es tornen a repetir en cap altra ocasió al llarg de l’any.

2. El factor de la compra compulsiva.

L’usuari sap que aquests descomptes només hi seran durant un període molt curt de temps i, per tant, es veu obligat a decidir molt ràpidament si compra o no. Per no caure en el perill de perdre una oferta única, l’usuari sol acabar comprant el producte.

Això sí, perquè el Black Friday i el Cyber Monday funcionin no n’hi ha prou amb fer descomptes. Cal que hi hagi una gran estratègia de màrqueting al darrere que determini les accions que es faran prèvies a la campanya i durant la pròpia campanya. És així com assegurarem l’èxit de vendes.