ECO_VITA és una fira sobre sostenibilitat i medi ambient organitzada per l’Ajuntament de Riells i Viabrea. Una fira que involucra a productors, empreses i ciutadans de tot el Montseny.
L’Ajuntament de Riells i Viabrea ens va encarregar la creació del naming, el branding i el disseny del programa i del cartell promocional de la nova fira.
ECO_VITA va sorgir a partir de dos conceptes que expliquen i ajuden a entendre la naturalesa i objectiu de la fira. Per una banda, eco fa referència a totes les pràctiques que tenen per objectiu cuidar el medi ambient. Per altra banda, vita representa la vida i els valors que s’associen al respecte pel medi ambient. Els que defensen aquests valors ho fan perquè creuen que una vida i un futur millor és possible si tots cuidem el medi ambient.
El concepte a partir del qual vam desenvolupar el logotip i tota la marca era que la natura equival a vida. Com més cuidem la natura, més bé viurem. Amb el logotip vam reforçar aquest lligam; un lligam que la fira vol fer encara més estret.
I d'aquest mateix concepte neix La natura és vida, el claim de la fira. Un claim que reforça tant el naming com els valors de compromís, responsabilitat, respecte i preservació de la natura.
Una gamma de colors que transmet natura, ecologia i sostenibilitat. El verd i els tons terrosos eren els principals referents, però vam apostar per variants més suaus i orgàniques, poc agressives, que ajudaven a posicionar la marca com a eco-friendly.
Edició rere edició ECO_VITA es vol centrar en un àmbit concret relacionat amb el medi ambient. Tot i així, hi ha tres àmbits generals transversals que sempre acompanyaran les diferents edicions de la fira: el reciclatge, les energies renovables i la producció KM0. Cadascun d’aquests àmbits queda representat en tres variants del logotip.
Les textures orgàniques, desgastades, els colors verdosos i terrosos són elements claus per poder construir tota la identitat visual de la fira.
Quan tens un projecte engrescador entre mans necessites algú que estigui a l’altura. Treballem amb empreses digitals que creguin en la feina ben feta.