Ecovita

ECOVITA és una fira sobre sostenibilitat i medi ambient organitzada per l’Ajuntament de Riells i Viabrea que implica als productors, empreses i ciutadans de tot el Montseny. La fira era de nova creació i la primera edició, centrada en les energies renovables, va tenir lloc el setembre de 2017. Per aquest projecte, l’Ajuntament de Riells i Viabrea ens va encarregar la creació del naming, el branding i el disseny del programa i del cartell promocional.

Creació de naming i branding

La fira mediambiental
del Montseny

El naming d’Ecovita va sorgir a partir de dos conceptes que expliquen i ajuden a entendre la naturalesa i objectiu de la fira. Per una banda, eco fa referència a totes les pràctiques que tenen per objectiu cuidar el medi ambient. Per altra banda, vita reprensenta la vida i els valors que s’associen al respecte pel medi ambient. Els que defensen aquests valors ho fan perquè creuen que una vida i un futur millor és possible si cuidem el medi ambient.

Disseny de marca

Amb el naming ja definit, vam començar treballar els diferents elements que formen el branding: logotip, claim, colors, tipografies… El disseny del logotip es va basar en el concepte que la natura significa vida. Voliem reforçar aquest lligam. Un lligam que la fira vol fer més estret.

A partir d’aquí vam definir La natura és vida com al claim de la fira. Ajudava tant a reforçar el naming com els valors (compromís, responsabilitat, respecte i preservació) i els conceptes claus de la fira (ecologisme, sostenibilitat, energies renovables, reciclatge, agricultura sostenible).

Paleta de colors

Naturalment, vam apostar per una gamma de colors que transmetéssin natura, ecologia i sostenibilitat. El verd i els tons terrosos eren els principals referents, però vam apostar per variants més suaus i orgàniques, poc agressives, que ajudaven a que la marca en general es posicionés com a eco-friendly.

Les tres grans divisions de la fira

Edició rere edició l’ECOVITA es vol centrar en un àmbit concret relacionat amb el mediambient. Tot i així, hi ha tres ambits generals transversals que sempre acompanyaran les diferents edicions de la fira: el reciclatge, les energies renovabls i la producció KM0. Cadascun d’aquests àmbits queda representat en tres variants del logotip:

Difusió de la fira

Material gràfic de difusió

Les textures orgàniques, desgastades, els colors verdosos i terrosos són elements claus per poder construïr tota la identitat visual de la fira. A partir d’aquí vam crear il·lustracions i vam dissenyar els materials corporatius bàsics per promocionar l’ECOVITA. En concret vam dissenyar una pancarta de 4x1m, un cartell DinA2 i un programa de mà en format díptic DinA5. També vam crear banners per mitjans digitals i anuncis publicitaris per premsa.

Testimoni

Captivat pel talent d’aquestes virtuoses del disseny, molt grans Knüt!

J’ai tombé amoureux! Va ser el primer que em vaig dir quan vaig descobrir personalment el talent de la Isaura i la Clara, dos monstres de la creativitat amagades en un càlid cuquiloft del centre de Girona. Amb elles, l’Ecovita, que tot just pensava a donar-se a conèixer de manera tímida el 2017 -quan es va fer la primera edició-, ha viscut des del primer moment la sensació de concebre tot un món d’originalitat al seu voltant ple de vivesa i que ha dotat de forta personalitat el projecte.

Treballar amb aquestes virtuoses del disseny farà que els ulls us facin pampallugues quan veieu el resultat final dels encàrrecs. Sempre professionals i atentes als detalls, capten ràpid el missatge i hi donen les voltes que calgui abans de presentar la proposta final de producte. No trobareu mai res que no tingui un perquè, tot està molt pensat i raonat. Així que no puc fer més que recomanar-les a tothom i esperar amb candeletes la propera oportunitat per poder-hi col·laborar. Endavant Knüt!

Oriol Jordan (@Suguet), responsable de comunicació de l’Ajuntament de Riells i Viabrea

Client

Ajuntament de

Riells i Viabrea

Serveis

Naming

Branding

Disseny gràfic

Il·lustració

Any

2017