Podríem caure en l’error de pensar que per redactar una bona entrada pel nostre blog només cal tenir una bona idea, però no és així de simple. Cal que seguim alguns consells de redacció perquè la nostra entrada sigui un èxit. A continuació et donem les vuit claus de redacció que has de seguir per fer una bona entrada de blog:

Respectar la jerarquia visual

Oi que no és el mateix posar el titular de l’entrada al final i començar l’article amb un llistat de punts? Això és així perquè estem acostumats a que hi hagi una jerarquia en els textos que llegim.

El nostre cervell està preparat per buscar un titular, subtitular, paràgrafs, destacats, llistes… Elements que ens ajudin a distingir les diferents parts d’una entrada o article i ens facilitin la lectura.

El titular, o com cridar l’atenció de l’usuari

Per fer que el lector llegeixi el que hem escrit li hem de cridar l’atenció. I hem de fer-ho des del principi, amb un titular que l’inciti a voler saber més coses, a llegir més. Un titular pot incitar a la participació, despertar la curiositat, exagerar per provocar, preguntar per educar, ressaltar un benefici… Ajuda’t d’aquests recursos per enganxar al lector.

Les 6W: what, who, when, where, why and how?

El primer paràgraf de la teva entrada de blog ha de respondre les sis preguntes periodístiques bàsiques: què, qui, quan, a on, per què i com. Aquest paràgraf ha de servir per posar en situació al lector i per donar-li totes les respostes que li prometíem al titular. Tot i que no ens agradi, hem de pensar que no tothom llegirà més enllà del primer paràgraf, així que la informació més important ha de quedar clara d’entrada.

La piràmide invertida

L’estructura del text ha de quedar ordenada de més a menys interessant. Com hem vist abans, és essencial despertar l’atenció del lector des del principi. Per tant, has de fer que el primer que llegeixi sigui el que consideris més interessant.

Després desglossa la resta d’informació en paràgrafs i acaba amb una conclusió que també ha de ser potent, que ha de deixar al lector amb un bon gust de boca.

A cada paràgraf, una idea.

Aplica el principi KISS (acrònim de “Keep it simple (stupid)”). És a dir, fes-ho senzill i digerible. A cada paràgraf s’ha d’explicar una única idea de manera clara i breu. Utilitza frases curtes, sense subordinades.

Contextualitzar

Un truc per donar al lector la informació que necessiti sense sobrecarregar-lo amb molts missatges és contextualitzar amb links interns. Per exemple: en un blog de cuina vols explicar com es fa una pizza calzone. Però en aquesta entrada no explicaràs com es fa la massa de la pizza, perquè ja ho havies fet abans, en un altre post.

El que faràs és, a l’entrada de la pizza calzone, enllaçar a l’entrada de “Com fer massa de pizza”. D’aquesta manera, el lector podrà tenir tota la informació que necessita sense que ho hagis de repetir dues vegades i facis perdre l’interès del lector que ja hagués llegit la primera entrada.

Tingues en compte que l’anchor text del link ha de ser descriptiu del que trobaràs quan hi facis click. En el cas de la pizza, podria ser un text similar a aquest:

“Pizza calzone, una recepta espectacular que em va explicar una nonna italiana. I millora al 100% si et fas la teva pròpia massa de pizza”.

Evitar textos del tipus: “Trobaràs la recepta aquí

Això no només ajudarà al lector, sinó que millorarà l’estructura d’enllaços interns de la teva pàgina. I Google ho valorarà molt positivament!

Crida a l’acció

Res millor que acabar la teva entrada amb una crida a l’acció. Si el text s’ha redactat correctament el call to action sorgirà de manera natural. Per l’usuari, serà el següent pas lògic i no una obligació. Una crida a l’acció pot redirigir a un formulari de contacte, al teu ecommerce o a l’enllaç que creguis convenient.

Per exemple, si l’entrada és una review d’un producte que tu vens, pots acabar amb un call to action com ara “Descobreix més” o “Compra ara”, i que redirigeixi a la teva botiga online.

I no te n’oblidis de la gràfica!

En una entrada de blog no només és important el text. Tots sabem que a Internet la imatge té un paper fonamental. Aprofita per il·lustrar la teva entrada amb una bona fotografia, una gràfica o una infografia que resumeixi el que has explicat.