Fa uns dies explicàvem què és l’Inbound Marketing i veiem la importància de seguir estratègies de màrqueting d’aquest tipus si el què volem és crear vincles i relacions més enllà que purament comercials amb els potencials compradors i amb els nostres clients.

Tota estratègia d’Inbound Marketing ha de tenir en compte les 4 fases del procés: Atracció, Conversió 📩, Venda 💳 i Fidelització ❤. Cadascuna d’elles és igual d’important i hem de saber quines eines tenim al nostre abast per tal de relacionar-nos i oferir valor afegit als usuaris, sigui quina sigui la fase en la que es troben.

T’expliquem les principals eines de les 4 fases del procés d’Inbound Marketing:

Eines per atraure

Blog

Un blog corporatiu vinculat a la pàgina web de l’empresa serà, sens dubte, una bona eina per posicionar a l’empresa com a un referent de coneixement dins del seu sector. De fet, el marketing de continguts és clau en qualsevol estratègia d’Inbound Marketing. Els blogs són una forta eina d’atracció de potencials clients, ja que a través d’ells podem oferir continguts propis de qualitat que donaran resposta a curiositats, necessitats o inquietuds del target.

A més, gràcies a la creació de continguts a través del blog corporatiu també podem treballar per buscar links a altres pàgines web afins que trobin interessant difondre el nostre contingut. I la generació de links, l’actualització periòdica de la web amb contingut i el moviment social que envolti a aquests continguts contribuirà en el posicionament orgànic de la web als buscadors.

Xarxes socials

Les xarxes socials serveixen com a plataforma de difusió dels continguts que genera la marca, però també com a punt de trobada entre l’empresa i els usuaris. Són un espai a on buscar el debat sobre els temes en els que la marca pot aportar informació, experiència i valor.

Es tracta d’establir-se a les xarxes socials a on creiem que s’hi troba el nostre públic objectiu i tenir un comportament actiu de diàleg proper i personal. Al final les xarxes socials són això, un espai físic i temporal a on establir relacions de persona a persona. I darrera de les marques també s’hi amaguen persones.

Eines per convertir

Web

És important que quan aconseguim atraure l’atenció dels usuaris tinguem una web preparada per convertir. Una web que converteix és aquella que té:

  • Un bon disseny centrat a aconseguir la millor experiència d’usuari
  • Una bona estructura de continguts amb l’objectiu de ressaltar els beneficis de la marca
  • Formularis de subscripció amb un clar benefici per l’usuari
  • Call-to-actions ben visibles que condueixin a l’usuari a realitzar l’acció desitjada

Landing pages

La creació de landing pages específiques per cada perfil d’usuari o per cada objectiu pot ser una bona eina de conversió. Aquestes pàgines han d’estar optimitzades per unes determinades necessitats de l’usuari i enfocades a aconseguir la conversió d’aquest públic. En aquest sentit és necessari reforçar els missatges clau adequats i centrar-se en els avantatges que l’usuari valorarà a l’hora de decidir-se per realitzar l’acció desitjada: omplir formulari, sol·licitar una demo, subscriure’s, descarregar-se un ebook, etc.

Les landing pages també han de ser pàgines atractives a nivell de disseny i amb formularis ben estructurats i visibles. Han de ser pàgina que se centrin a destacar les virtuts de la marca, però amb honestedat.

Eines per tancar la venda

Hi ha diferents tipus de continguts que podem oferir al client potencial orientats a tancar el procés de decisió de compra. Repassem-los un a un:

Testimonials

Per convèncer als usuaris que la nostra oferta és la millor opció què millor que mostrar-li casos d’èxit d’altres compradors o opinions de clients satisfets. D’aquesta manera aconseguim que l’usuari es vegi reflectit en les opinions de la resta d’usuaris i li sigui més fàcil eliminar les barreres del dubte i la desconfiança a l’hora d’escollir-nos.

Demos

Les demostracions de producte és una bon forma que l’usuari pugui provar allò que comprarà abans de decidir-se. D’aquesta forma mostrem transparència i li donem total llibertat a la seva decisió. Amb una demo, per exemple, podem donar un període de prova gratuïta d’una solució per temps limitat.

Guies

Les guies o white papers són documents descarregables que tenen per objectiu descriure un problema o una necessitat que puguin tenir els usuaris que es troben en la fase de decisió de compra i donar-los-hi la solució. Oferir guies és una forma de demostrar autoritat, credibilitat i professionalitat en el sector de negoci en el que treballem.

Eines per fidelitzar

Emails

Als nostres clients els hi podem oferir la possibilitat de subscriure’s a una llista de correu que ofereixi avantatges exclusius per clients. En aquests emails podem enviar descomptes exclusius, invitacions a esdeveniments, notificar les novetats, fer prevendes de nous productes, etc.

Webinars

Els webinars són conferències o presentacions online (en streaming) o offline que es poden enfocar a donar informació de valor exclusiva per clients.

Workflows

Els workflows consisteixen en l’automatització de missatges o accions de màrqueting planificades al llarg del temps. Aquest seguiment ajuda a millorar la satisfacció dels clients ja que en tot moment se senten acompanyats per la marca.

Atenció postvenda

No hi ha millor forma de fidelitzar els clients que a través d’un sistema d’escolta activa de les seves opinions. Pot ser a través d’una enquesta de satisfacció, una trucada telefònica o un email. Qualsevol forma és bona per conèixer la seva opinió sobre el servei o producte que li oferim. Combinar un bon servei postvenda amb amabilitat i atenció al detall és una gran forma de fidelitzar.

Planifica la teva estratègia d’Inbound Marketing tenint en compte les 4 fases: atracció, conversió, venda i fidelització i totes les eines que t’hem explicat. I si tens qualsevol pregunta, no dubtis a contactar amb nosaltres. T’ajudarem a dissenyar una estratègia d’Inbound Marketing adaptada al teu producte i públic.