Mai és tard per aprendre!
Els llibres que et proposem avui són un must del disseny gràfic. T’ensenyaran tant a tenir una visió general del disseny com a aprofundir en temes concrets i específics.
Et serviran si:
- Ets un dissenyador/a professional amb anys d’experiència
- Acabes de sortir de la carrera i t’has quedat amb ganes de més
- No ets dissenyador però vols aprendre a parlar el mateix idioma que els dissenyadors. Així seràs capaç de valorar i tenir criteri a l’hora de prendre decisions de disseny.
No ens enrotllem més. Comencem amb la llista!
Contingut
Logo Design Love

- Autor: David Airey
- Any: 2014
Un llibre que fa molts anys que tenim i que de tant en tant ens agrada re-llegir. En aquest llibre David Airey ens explica com ha de ser un bon logotip, alhora que fa un repàs de tot el camí a seguir per crear-lo. Pràctic i fàcil de llegir. Un llibre ideal per aquells que liderin un projecte de branding i dels encarregats d’executar-lo.
Designing Brand Identity: An essential guide for the whole branding team

- Autora: Alina Wheeler
- Any: Reedició (5ena) l’any 2017
El llibre repassa els cinc grans blocs que s’han de dominar per crear una marca d’èxit: des de la fase d’investigació, l’estratègia i posicionament, l'execució del disseny, el llançament i la direcció del branding.
És un bestseller a nivell mundial i, alhora, un llibre completíssim per entendre el procés i la implicació que té crear una marca. Un llibre pràctic i fàcil d’entendre per aprendre a transmetre la importància del branding a tots els implicats de l’empresa.
Graphic Design Rules: 365 Essential Design Dos and Don'ts

- Autors: Peter Dawson, John Foster, Tony Seddon i Sean Adams
- Any: 2012
365 tips sobre disseny gràfic. Un llibre per desenvolupar un criteri analític basat en principis de disseny. Un llibre pensat especialment per a no-dissenyadors que volen aprendre de forma fàcil i pràctica què fer i què no fer per crear i validar bons productes gràfics.
Més info sobre Graphic Design RulesPsicología del color

- Autora: Eva Heller
- Any: 2004
El color no és res que es pugui deixar a l’atzar i aquest llibre ens ho demostra.
Descobriràs quins valors transmet cada color i aprendràs a tenir un criteri fonamentat a l’hora d’escollir la paleta de colors pels teus clients o la teva empresa.
Més info sobre Psicología en colorThe book of ideas (1&2)

- Autor: Radim Malinic
- Any: 2016 i 2018
Les idees surten perquè sí? Com sorgeixen els projectes de disseny i com es treballen? Quin és el procés?
El director creatiu Radim Malinic ens fa un repàs a tots aquests temes explicant la seva experiència professional amb casos concrets i ens fa cinc cèntims d’alguns tips interessants.
T’expilca no només el que cal saber a nivell de disseny sinó també de mindset, el que també t’ajudarà a l’hora d’executar els projectes.
Més info sobre el Book of Ideas 1 Més info sobre el Book of Ideas 2The book of branding

- Autor: Radim Malinic
- Any: 2019
Aquest llibre, també de Radim Malinic, és una guia amb consells per desenvolupar una identitat de marca.
Un llibre que fa més fàcil tot el procés de creació d’una identitat de marca, tant pels dissenyadors com pels propis empresaris.
Si busques una pinzellada sobre tot el procés de creació d’una marca aquest llibre és per tu. Un altre bon exemple de llibre molt útil per a no-dissenyadors que volen adquirir criteri en temes de disseny gràfic.
Més informació sobre Book of BrandingLogo Modernism

- Autor: Jens Müller
- Any: 2014
Podràs passar hores fullejant aquest llibre…! És com la bíblia dels logos.
Jens Müller fa un repàs súper exhaustiu a més de 6.000 marques creades entre els anys 40 i 80. També podràs veure case studies per aprendre com es van crear alguns logos en concret i com es va desenvolupar la identitat de marca.
El llibre, que no és precisament de butxaca, és en anglès, francès i alemany. És a dir, el mateix llibre inclou les tres llengües.
Més informació sobre Logo ModernismHow To...

How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world
- Autor: Michael Bierut
- Any: 2015
Un llibre / manual / manifest de Michael Bierut, conegudíssim dissenyador i un dels partners de la famosa agència Pentagram. El llibre presenta un recull de les seves tres dècades d’experiència com a dissenyador, en el que repassa 36 case studies en els que podem veure com s’ha recorregut al disseny gràfic per resoldre problemes.
Més info sobre How ToBetter Web Typography

- Autor: Matej Latin
- Any: 2018
Una tipografia pot evocar molts conceptes. I és per això que no es pot escollir o dissenyar sense criteri.
Better Web Typography és un llibre molt pràctic que fins i tot inclou exercicis per Sketch/Figma per practicar el que hagis après. Després d’aquesta lectura sabràs escollir tipografies correctament, sabràs combinar-les, i molt, molt i molt més. Un repàs súper exhaustiu des de la macro-tipografia a la micro-tipografia en un llibre 100% pràctic.
Més info sobre Better Web TypographyIntuición, acción, creación. Graphic Design Thinking

- Autora: Ellen Lupton
- Any: 2012
Ser creatiu s’entrena i aquest llibre t’ensenyarà les tècniques i passos per fer-ho. És una guia pràctica on l’autora reuneix a professionals del món del disseny que et donaran les eines per començar un projecte de disseny des de zero, resoldre possibles problemes i acabar materialitzant el disseny.
Més informació sobre Graphic Design ThinkingDon't make me think

- Autor: Steve Krug
- Any: 2015
Si et vols especialitzar en el disseny digital aquest llibre és per tu. Steve Krug, consisderat com a un gurú de l’usabilitat, t’expicarà els principis del disseny web.
És un llibre pràctic i explicat amb molta gràcia. En definitiva, un llibre que no està de més per aquells/es que es vulguin dedicar a l’UI/UX.
Més info sobre Don't make me think